Kombinacje napędu

Tak od dłuższego już czasu siedzę i kombinuje co zrobić z moim napędem. Prędzej czy później będę musiał go wymienić bo:

1. Stopniowanie - 34/34 przy nie załadowanym rowerze po płaskim ok, ale jak chcę w góry i/lub z tobołami to kiepsko sprawa wygląda...

2. Korba na kwadrat - mam korbę Clarisa na kwadrat - kwadrat wiadomo... Niby mam zapasową też Clarisa na HT, ale i tak będę potrzebował lżejszych biegów...

Więc sobie wymyśliłem, że przeniosę napęd z Treka 520 do siebie:

Klamkomanetka prawa SHIMANO Sora ST-R3000 - 340zł

Klamkomanetka lewa SHIMANO Sora ST-R3030 - 340zł

Mechanizm korbowy SHIMANO Alivio FC-T4060 - 290zł

Przerzutka przednia SHIMANO Sora FD-R3030 - 140zł

Przerzutka tylna SHIMANO Alivio RD-M3100 - 170zł

Kaseta SHIMANO CS-HG201 - 100zł

Łańcuch SHIMANO Deore CN-HG53 - 70zł

Plusy: 

+ Rozpiętość przełożeń od najmiększego 26/36 do twardego 48/11

+ Uniwersalność wymiany - pasuje wszystko od szosowego 9s do MTB 9s w różnych konfiguracjach

+ linia łańcucha przesunięta - więcej miejsca na oponę

Minusy:

- i + (zależy jak patrzeć) cena - 1450 zł za całość

- waga - 3 rzędy z przodu ważą swoje...

Wahałem się jeszcze między opcjami:

1. Część GRX na początek, reszta potem. Tzn na początek korba + przerzutka przednia - 800 zł a potem około 3000 zł. Całość drogo wychodzi. Zyskuje przy tym dużo lżejszy napęd, ale tracę rozpiętość z poprzedniego rozwiązania.

2. Całość napędu Sora 3x9 - kasa wychodzi podobna jak za moje rozwiązanie, ale tracę część rozpiętości i tracę napięcie łańcucha z przerzutki MTB. No i linia łańcucha biegnie bliżej koła tylnego przez co szersza opona może nie wejść...

3. Napęd SRAMA 1x11, korba 36 lub 38 zębów na kasetę 11-42. Wszystko pięknie, ale ja nie lubię napędów SRAMA... Do tego cena tego rozwiązania i dostępność części...

Jeszcze mam trochę czasu. Wisłę 1200 zamierzam przejechać na tym co mam, ale po Wiśle zamierzam zmieniać napęd. Maksymalnie przed następnym sezonem. Więc polowanie na tańsze części czas zacząć.

Komentarze